Mar 5, 2009

Hafalan dan pokok

Hari ni aku kena jawab kuiz yang terpaksa hafal 140 nama pokok. Common name+scientific name r.Ni semua gara2 subjek plant material. Teruk gak nak jawab..tapi yang de dalam kepala otak aku cuma 60+ out of 140. Tak sampai separuh pun.haha..sedih. Tapi aku bangga gak pasal usaha nak hafal ni tetap ade even tahap kemalasan aku tu da meluap-luap je. Rasa nak bakar je list name pokok yang perlu di hafal. Tapi aku tetap sabar(bajet cool)...ni top10 list yg aku plg ske hafal..haha

Casuarina rumphiana ---Weeping Rhu
Casuarina excelsa--------Rhu
Mimosups elengi--------Tanjung
Orbignya cohune--------Cohune palm
Licuala grandis----------Royal palm
Achras Zapota----------Ciku
Phoenix dactylifera------kurma
Psidium gujava----------jambu
Ficus benjamina---------beringin
Pandanus tectonius cultivar---pandan

1 comments:

Nedy Nadia said...

walaupun x faham satu pn name tu, tetap setia mendengar..hee~

Post a Comment

Terasa nak komen? Silakan..