Jan 14, 2010

Kenapa Perlu Pekak?


Kadang-kadang kita kena perlu pekakkan telinga. Bukan kerana ego tetapi itu cara kita untuk tidak membuang masa mendengar leteran yang tidak memberangsangkan kamu. Jika kutukan dan kritikan yang dikenakan kepada korang itu pedas aku yakin korang akan cepat angin dengan individu yang menghadiahkan kamu 'buah padu mulut' mereka itu. Aku tidak kata semua kritikan itu teruk. Ada juga yang membina tapi banyak yang nk menjatuhkan daripada yang nk membina. Kenapa perlu ada hasad dengki? haihhhh...tak faham la..suka sangat nak tngok orang lain jatuh..

Aku rasa korang semua pun tak lari daripada menjadi mangsa si individu yang punya PHD ni..korang rasa cam nak balun je mereka semua ni kan? Memang kesabaran ada tahapnya tapi kalau korang hilang sabar itu maknyanya korang da bagi peluang bagi si sialan ni menghilangkan 'cool' yang ada pada diri korang. Tak rasa rugi ke kalo hangin satu badan sebab mereka yang tak patut diberi layanan ni?

Kini dengan rasminya aku lancarkan kempen anti dengki untuk aku selama sebulan (khas unutk diri kalo nak join leh btaw aku..haha..)..Maaf mereka yang dengki khianat..tiada ruang bagi mereka ini dalam hidup aku..korang lak macam mana?

16 comments:

wandisini said...

orang dengki khianat ni kalau ikut rasa dan perasaan memang patut tumbuk je buah pinggang dia. biarlah apa jadi pun, yang penting kita puas hati. dah tumbuk tu dengan bangganya cakap kuat2..

"kerana mulut badan binasa...!!"

Doku said...

@wandisini
wahh! otai nye bro!da puas tumbuk bagi kaki lak bro kat sialan tu.. :D

Roxy Zai said...

nk join anti-dengki jgak!!!^_^

Doku said...

@Roxy Zai
jom! anda supporter pertama kempen ini! :D

nurulrazak said...

nak join boleh??hee

Doku said...

@nurulrazak
boleh2..mari2..haha

░♥si lampu neon♥░ said...

boleh pekakkan telinga...wat sakit ati je kalau melayan..

Doku said...

@░♥si lampu neon♥░
he3..ni jln terbaik kalo mls layan mereka yg membuat onar tu

heatzik said...

aku pon x suke ngan pengkianat gak...
entry ko bagus bro...ko cube msuk gengblogger.com..aku rekomen ntuk ko msuk sne..ko ade peluang cerah

Doku said...

@heatzik
owh..trimas bro. aku bz la ni. xbrape nk smpt update blog r
pasal gengblogger tu nti aku ushar..thanks :)

Kulanz Salleh said...

orang yg selalu buat teguran dalam bentuk cacaian dan kutukan ni selalunya takut kalah dlm psaingan, bukan kerana diorg ikhlas utk menegur.. sbb tu diorg kutuk utk lemahkan semangat kita, biar kita jatuh... akupun dulu pernah terasa mcm ni bro... tp senjata yg paling bagus utk PHD ni ialah "make don't know"... sesuailah klu kita buat pekakkn telinga

Pz said...

ak dak baru, nak lagu? mitak je, http://download-sudoh.blogspot.com

Doku said...

@Kulanz Salleh

tu r..thanks Kulanz atas dorongan yg diberikan :)
makin byk cabaran yang kita dapat hadapi makin tabah la kita. InsyaAllah

Doku said...

@Pz
orait Pz.. :)

nurasyikin.mokhtar a.k.a ieykin baik said...

dpt LG

Little Darkstar said...

anti-dengki... cam best

Post a Comment

Terasa nak komen? Silakan..