Apr 8, 2010

Digsby : Kombinasi Tiga Dalam Satu

Okeh, tajuk yang membosankan. Dalam entri ni aku nak kongsi salah satu application yang aku selalu pakai. Kalau korang seorang individu yang tegar internet atau dalam bahasa lain 24/7 kat depan komputer ni aplikasi yang kurasakan bakal memudahkan dan menambahkan ketegaran kamu dalam berinternet. Bahasa tunggang langgang sket tapi so far aku harap korang faham.


Meh aku review pasal digsby ni sket...

digsby memudahkan aplikasi yang memudahkan korang mengakses:

1) Intstant Messaging (IM)
2) E-mail
3) Social Network

Okeh untuk pemahaman korang aku terangkan satu persatu

Instant Messaging
korang taw YM kan? ok, YM, Google Talk, MSN, AIM, Jabber dan Facebook Chat adalah contoh bagi instant messaging. ni kalau korang da add kenalan korang kat dalam akaun korang so korang leh chat ngan diorang sampai muntah.

E-mail
Perlu ke aku terangkan? ok.. email a.k.a peti surat elektronik yang memudahkan korang menghantar dokumen, fail mahupun gambar dalam kadar yang tertentu kat mereka yang mempunyai emel juga.

Social Network
Aku berani cakap rata-rata di kalangn kamu mempunyai akaun Facebook. Kalau tak facebook pun korang konpem ada friendster tak pun myspace. Ni contoh-contoh bagi social network di mana social network ni dapat menghubungkan kamu dengan rakan online. Korang akan ada page korang tersendiri dan korang leh update maklumat biodata korang untuk berkenalan ngan orang lain..

Kesimpulannya dengan digsby korang bleh tengok kesemuanya dengan sekali akses..pantas dan menjimatkan masa bukan?

Download Digsby

0 comments:

Post a Comment

Terasa nak komen? Silakan..